le matin français

Idag bakade jag macarons igen! Med ett annat recept och denna gången blev jag nästan helt nöjd.
Såhär såg det ut:

Fyllningarna var dessa två, inte tillsammans dock...

Jag älskar att baka krångliga grejer!

Dutta ut smeten och låta vila

Då passade vi på att ta lunchpaus. Pasta med pesto och extra parmesan

Sen göra fyllning medan marängen är i ugnen, bara att vispa det med lite grädde

och så kleta på, sen är det klart! Såhär blev resultatet

Mina var rosa med nutellafyllning

Signes var ljusgröna med lemoncurdfyllning

Nästa gång blir det mer karamellfärg och lite hårdare fyllning...

Medan vi bakade hade vi bla. dessa på repeat, för stämningen liksom...
La Mer - Charles Trénet
Tous Les Garçons et Les Filles - Françoise Hardy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0